Review Panasonic DC-S1

De Panasonic Lumix DC-S1 is een full frame systeemcamera met een 24.2 megapixel sensor en een
L-vatting die in samenwerking met Leica is ontwikkeld. De camera beschikt over een CMOS-sensor met een breed dynamisch bereik. De Venus Processor van Panasonic levert en maximale ISO-waarde van wel 51.200.Met de ingebouwde 5-assige beeldstabilisator krijgt u altijd stabiele video’s en heeft u nauwelijks last van camera trillingen. De geavanceerde I.S. Status Scope achterhaald zelfs de oorzaak van cameratrillingen en weergeeft deze grafisch.

High Resolution Modus

Met de High Resolution modus maakt de camera 8 foto´s achter elkaar, terwijl de sensor zich bij iedere foto een halve pixel verplaatst. Vervolgens worden deze foto´s tot één beeld verwerkt waardoor er haarscherpe details zichtbaar worden die anders niet te zien waren. Deze modus levert foto’s op met een resolutie van 96 megapixels. (Het RAW bestand is dan 12.000 x 8.000 pixels groot) Deze modus is bijvoorbeeld zeer geschikt voor landschapsfoto´s, die dankzij de details zeer natuurgetrouw weergegeven worden. Daarnaast is het hiermee mogelijk om bewegingsonscherpte te onderdrukken in situaties met bewegende onderwerpen.

Autofocus

Het scherpstelsysteem van de Lumix DC-S1 is zeer snel dankzij de contrastdetectie en DFD-technologie in de camera. In combinatie met de nieuwe serie Lumix-S lenzen kan de camera scherpstellen binnen 0,08 seconde! De AF tracking modus is zeer geavanceerd waardoor mensen en dieren worden herkend. Het systeem stelt scherp, volgt het onderwerp én kan zelfs anticiperen op bewegingspatronen. Bij portretten zorgt de camera er zelf voor dat er focus wordt gelegd op de ogen dankzij de pupildetectie.

Video

De Panasonic Lumix DC-S1 is met een 4K 60p modus zeer geschikt voor filmmakers. Met de industriestandaard gammacurves Cine like D/V en Like709, maakt u prachtige professionele filmopnames. De 60p modus heeft tijdsbeperkingen, maar de 4k 30P en Full HD-opnames kunnen zonder tijdslimiet worden opgenomen.

EVF en Lcd-scherm

De camera beschikt over een OLED elektronische zoeker met 5,76 miljoen pixels. Het 3,2″ LCD touchscreen is zowel draai-als kantelbaar, waardoor u gemakkelijk vanuit elke hoek opnames kunt maken. Met Night Mode, Live View Boost en verlichte knoppen werkt u ook in het donker. De camera is volledig water- en stofdicht, zodat u ook in slechte weersomstandigheden zonder problemen kunt blijven fotograferen en dankzij de ingebouwde WiFi en NFC technologie maakt u gemakkelijk verbinding met smart-apparaten om uw beelden snel te kunnen delen.

HLG Photo Modus

De nieuwe HLG Photo modus maakt foto´s met een groter dynamisch bereik, waardoor zowel de lichte als donkere tonen goed weergeven kunnen worden. Hierdoor komt de kleurweergave van de foto heel nauw overeen met het menselijk oog.